min fantastiska helg

den började när jag åkte ut till funbo. jag hittade proppen sovandes i sitt rum så jag passade på att krypa ner en liten stund bredvid. när hon vaknade till liv så gick vi ner o plockade fram grillen (som vi f.ö byggde ihop alldeles själva för några år sen) när vi hade dammat av den o skrikit lite åt spindlarna så började vi grilla. maten blev underbar - som alltid när vi lagar. till efterätt fick jag gammaldagsvaniljglass med jordgubbar. runt 23 ringer mobilen o det blir kaos i mitt huvud. det var kalabalik hemma i nyby så jag var tvungen att kasta mig i bilen o köra hem till mamma. proppen som är min bättre hälft märkte att jag tyckte situationen var jobbig så hon erbjöd sig att följa med. tur att hon finns. halvvägs hem så börjar saker o ting ordna sig utan min hjälp. micke styrde upp allt som tur var. men vi åkte hem till mig iaf. hemma upptäcker vi att i all hast att packa sin väska så har proppen tagit med sig tre par strumpor, harry potterbok o flipflops. däremot glömde hon trosor, bh, pengar o mobilladdare. hon är smidig den där. vi gjorde kanel/russin-te o satt på balkongen. det var så varmt o mysigt! o känslan av varma sommarnätter gjorde sig påmind. vi försökte sova, medans min mobil jamade som aldrig förr. jag fick över 30 brandmansms. det gjorde inget. vill gärna träffa honom igen men igår va inte bästa tillfället. han är sööööööt :D
vi somnade o sov lite grann. på morgonen gjorde vi frukost o avnjöt den på min soliga balkong. proppens fräknar börjar titta fram o min näsa är röd. vi cyklade ner till stan vid två o lunchade på panini. kycklingwraps är gott. efter det blev det glass i solen längs ån. finns inget bättre än att snacka skit o titta på hur folk ser ut medans solen lyser o det känns som tiden står still. vi cyklade hem vid halv fem o satte oss på balkongen igen. drack saft o löste korsord. vi tog en promenad till niklas o grillade. på vägen dit ringde becca. det va trevligt att höra hennes ljuva stämma. det var längesen sist. hon hade spanat in mig o propp på cykelbanan medan hon satt i ett av höghusen. vi grillade o gick hem till mig igen. tittade på parlamentet, drack cider, åt godis. gick till bilen vid nio o körde hem propp. när jag släppte av henne o började åka hemåt så kände jag att helgen verkligen var slut. jag vill inte att den här söndagen någonsin ska ta slut.




Till Grodis. (propp du får hjälpa Grodis att läsa kanske)
jag gjorde verkligen mitt bästa min gröna vän.
jag körde sakta. sicksack. körde fort. höger o vänster.
t.om fram o bak. men jag kunde inte undvika dem.
de har det säkert bra i frogheaven med mkt flugor
o annat skit som de äter. de bor i en vacker damm
vid regnbågens slut.
förlåt att jag körde ihjäl nästan hela din familj på
marielundsvägen.
Kommentarer
Postat av: Propp

Det var verkligen en underbar helg :D Värd att minnas!!! den har fått ett märke i min kalender !! Tack så mkt, utan dej hade den väl bara varit vanlig, nu blev helgen speciell :)

ps, grodis hälsar : tack för försöket att rädda mina familjemedlemmar, "torkar tår", men men, dem har det säkert bra "in frogheaven" o är säkert glada för att du hjälpte dem att ta kollektivtsjälvmord,! :P
ses i proppos säng, hej då!

2007-04-15 @ 23:22:32
Postat av: Andreas

stackars grodan *gråta* ;P

snart uppsala hörru :)

2007-04-17 @ 08:21:24
URL: http://skarpkant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:


Trackback

RSS 2.0