sommar



SOMMAR!
känns som det var längesen o att det är länge kvar.
men så är inte fallet.
idag var jag på äventyr med martin.
vi (eller jag) klädde på mig som en eskimå,
o tog 8:an upp till P.B för att se om mina cyklar
fanns kvar. och JAAAA, JAAAAA, där stod dom.
min älskade stallion Fingall o min blåa extracykel
som jag inte namngett för jag tycker inte så mkt om den.
min svarta mountainbike med dinosaurietuta var stulen.
men vad förväntar man sig på peterson-bergersväg i gottsunda.
efter upplåsning o uppfräschning o uppumpning så begav
vi oss mot nyby. slutstation för både mig o mina cyklar.
aldrig någonsin ska jag dra med mig mina fina saker till något
hemskt, mörkt (haha!), kallt o elakt ställe.
aldrig någonsin ska jag lämna nyby igen. förlåt mig.


Idag har lärt mig två saker som jag kan tipsa om:
ett: Det är bra att erbjuda en hjälpande hand. speciellt,
när det gäller en stackars mupp som sitter fast i snön
utanför parkeringen vid shell. men när det är en
mindre lastbil så funkar det inte. man bli bara smutsig.

två: Det finns ingen cykelpump på "gottsunda cykel".
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:


Trackback

RSS 2.0