valborg & förstamaj

nu är det över. saker o ting börjar återgå till det normala. de tre senaste dygnen har varit otroligt omtumlande för mig. det har hänt så mycket att jag nu sitter här o känner mig alldeles tom. 
kvällen/natten till valborg träffade jag Honom. det var väldigt längesen sist. o nödvändigt kände jag efteråt. nu vet jag varför.  valborg- somnade vid 04 den natten o vaknade av sabinasms 07. upp o klä på sig o göra sallad. den alltid lika snälla martin skjutade mig till bina där vi gosade ensamna på balkogen en stund. mötte upp jeanette o propp på stan. till slottsbacken vid 13.30 där blev jag kvar många timmar! elin från eskilstuna kom! hon hittade inte för fem öre, men jag försökte lotsa henne så gott jag kunde. det jag fick ur mig var "sikta på slottet. sikta på en backe vid ett slott" martin kom, o alla grabbsen också. pålle som jag inte träffat på år o dar kom o sällskapde. min goda sallad försvann fort som fan. likaså min skumpa o all sprit. en heliumballong fick jag i mig. samt jordgubbar. o trots all blåst så frös jag inte en sekund. oskar på filten bakom värmde mig med både händer o metallicatröja, tack :) jag har ingen aning när vi kom hem, men det var bara jag o elin. jag bytte om på 2 minuter, rekord för min del. upp på cyklarna o mot kantorsgatan. efter mkt om o men så hittade vi iaf dit. helskinnade. när vi kommer in genom dörrn sitter en halvdöd o trasig tjej i soffan (hon hade cyklat höromdan o ramlat med cykeln) då vände det sig i magen på elin o mig. vi fick en tankeställare eftersom det vinglade ganska mycket under vår cykeltur. men sen öppnade vi en till cider osså glömde vi alltsammans. det var smutsigt o äckligt på den där festen så vi cyklade efter en stund till mai. där hoppade vi i sängen, sydde ihop hål i strumpbyxor, o drack ännu mer sprit. proppen hade vi i detta läge lämnat kvar på kantorsgatan. hon hade det så bra där! både söt kille o en flaska bacardi razz. hon var i goda händer! nångång sen, gick vi till stan. skulle till lotus men kön där var grotesk. men däremot, sist i kön stod den där snygga grabben (johan). aka brandmannen. ingen av oss hade lust att köa nånstans. så jag styrde upp fest hos mig. hälften av oss in i en taxi, resten på ett flak mot Topeliusgatan. sprit, skratt, mat, tokigheter i några timmar. vid 06 tror jag de flesta hade gått hem. mai i soffan. elin i den andra. jag o johan i sängen. det var mysigt. jag är glad att han stannade. det var trevligt att få vakna i hans famn på min tjugoförsta födelsedag. första maj - "nu mår man som man förtjänar" har tagit oanade höjder. fyyyyyfan, va sliten jag va hela jävla dagen. så fort jag vaknade ville jag hoppa ut från balkongen o dö. men sen upptäkte jag att johan låg bredvid o var hur fin som helst så jag tänkte det var bättre att somna om. vid 13 såg min lägenhet ut som en rövarkula. sprit på parketten, mat, skräp, allt möjligt fanns på golven. jag började få smått panik med tanke på att släkten skulle komma kl 15 (o de är bra på att komma för tidigt) vid 14 gick vi till bilen o skjutsade elin till stationen o johan till sävja. när jag kommer hem har mai städat hela lägenheten. dammsugit, diskat, plockat skräp o fixat mina soffor. jag är evigt tacksam o skyldig honom mycket. tack, tack, tack älskade du. vid 15 kom folket. vi fikade o jag var så trött att nästan somnade på stolen där jag satt. fick fina saker av allihop. bla en digitalkamera o en svart liten musikspelare. perfekt. vid 20 kom sabina o uppvaktade. vid 21 var jag själv. nu är klockan 10.00 dagen efter o jag måste ta tag i mig själv. jag ser ut som ett vandrande lik. ska iväg o jobba snart osså. Evelina är tillbaka! tack alla för en underbar valborg.
lite bilder osså.  <3

 elin o malin på valborg.
 ett stycke bror på valborg.
 martin o mai i köket första maj.
 kolla min handduk med kissemjauar på.
 jag o min alldeles egna stora lillebror.
 daniel mai, ingift i familjen. (men vem fan är han gift med?)   :D

nu är vardagen tillbaka igen. dags att duscha, tvätta o laga mat. jag hatar vardagar. jag vill ha fest jämt. snart är det lördag. då ses vi igen mina vänner.
Kommentarer
Postat av: elin

:D det var galet kul...repris nästa år :D:D självklart. tycker nog Mai ser lite sliten ut haha :D

Puss o kram

2007-05-03 @ 01:46:42
URL: http://dizdizdiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:


Trackback

RSS 2.0