ynk


allt är ju otroligt jobbigt i min pyttelilla värld just nu.
ingenting fungerar. beep-beeep out of order liksom.
jag får inte använda min nasonex som gör att jag
kan andras bättre. o jag ska inte använda min medicin
mot svalgkatarren (som är kronisk..aaahhhrg).
småsaker som gör livet lättare får jag inte använda eftersom
jag är gravido.

det är jobbigt att jobba. det gör ont att stå, gå o framförallt
ligga o sitta. varje kväll o natt är jag ett gnällpaket som inte
kan få ro o slappna av för allt ömmar.
på dagarna gäspar jag så tårarna sprutar eftersom jag inte
kan sova på natten.

simon går igenom en annan typ av graviditet än mig.
han sover mycket o gärna länge. han har halsbränna.
han är en godisgris. humöret svänger som pendeln
i gunillaklockan. han har cravings. just nu ligger han o sover och
bredvid honom står TRE olika chipspåsar i olika stadier, plus en
falcon bayersk. däremot har han fortfarande lika platt mage som
för 27 veckor sedan. det har inte jag. det har den iofs aldrig varit heller.

bebis mår bra iaf sa barnmorskan. hjärtljud o måttband.
jag hade järnbrist o foglossning o ska gå på sjukgymnastik
o köpa ett fult bälte att ha utanpå kläderna. skulle inte tro det..
jag skulle jobba mindre, sluta stressa, ej gå långa promenader
(pga av sammandragningarna) dricka mindre koffein, o inte dammsuga,
skura eller skotta snö. det är nog de sista 3 sakerna jag ska fokusera på. haha.

måste sova. jobbajobbajobba imorrn.





år 2oo4.
Kommentarer
Postat av: propp

babbo min babbo!!det låter inte kul! bort med stressen du får börja med nån lugn fritidsaktivitet som frimärken eller nått.. snart är det över och då kommer du ha världens bästa finaste och vackraste bebis som var värd allt ont! puss <3

2010-02-21 @ 13:29:52

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:


Trackback

RSS 2.0