bloody sunday


jag blöder noseblood. a lot. det är äckligt och irriterande o jävligt svårt
att dölja på jobbet. funderar på att amputera den istället för operera nu.

den här helgen har varit ganska social för att vara jag.
i fredags kom robbin, lund o matti på lite middag. jag gjorde
vitlöksmarinerad fläskytterfilé med hemmagjord beamos som jag
duttade upp i muffinsformar med filodeg.

på lördagsmorgonen slöade jag o robbin en stund i soffan, sen ned mot
stan för lördagsfika på smålands nation med propp, lisbeth o vidde.
mumsigt fika som kostar nästan gratis. sen upp för många, många
trappor för att se proppens nya lya. ett supermysigt rum!
på eftermiddagen var det födelsedagsmiddag hos min moster. mera mat
o mera fika. jag har nog gått upp (utöver 2500g som tydligen ska fastna)
ett par fikakilo denna helg. hos moster finns lite babysaker som vi ev
ska ta hem sen. en babysitter o en jättefin babykorg med en ställning
så den kommer upp en bit. den är himla stor så den blir inte för liten för snabbt,
men å andra sidan så tar den plats. vi ska ta en titt på gabis babyvagga osså
innan vi bestämmer oss. det ska bli gosigt att bädda i sängkläder o köpa den
första nallen sen! :)

imorse gick simon ut med gurra på morgonpromis o jag fick ligga kvar i sängen.
jag var så trött o öm o seg. det har jag varit hela dagen. en grinskalle! o när
mina älsklingspojkar kom hem så lade sig han med päls o svans i sängen hos mig
o han utan svans gjorde frukost åt mig. frukost på sängen är lyxlyxlyx!




jag o martin o gurkis gick till mormor & morfars grav o skottade fram dom igen.
o tände två ljus. det fick bli dagens motion för min del.
jag har gjorde liiite måsten osså. försökt byta bromsljusen (gick inge vidare)
o varit på synoptik o fixat med mina glasögon, tycker som åker ner på snoken
hela tiden. det är tydligen kroppsvärmens fel. vilken kroppsvärme?
tycker jag är urra-burra hela tiden!
nu ska här slöas. läsa tidningen. äta tacos o värma varann i soffan. mmm. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:


Trackback

RSS 2.0