slutet & början av veckan


den här söndagen började med att jag vaknade.
det brukar jag iofs göra varje morgon. så det var ju
vid närmare eftertanke inte så märkvärdigt.
iaf. jag vaknade dock på fel sida sängen. har saknat simon
i två nätter nu så jag klättrade väl runt i sängen en aning.
gurra pälssnurra var osså här o vi gick en promenix i morgonkylan.

simon hade gjort frukost med röris när jag kom hem. mmm. röris.

idag var det dags att fira två födelsedagsgubbar. morfar som är i himlen
fick ett ljus. o jag tände ett till mormor osså. det ska ju va rättvist.
även vidde fyller år så jag o simon fixade blomma o fika o tog
en åktur till sunnersta. fika o mys. vid tre skulle vi kolla på lägenhet.
den va rätt så ful. allt är fult. allt förutom hemma. så vi bor väl kvar.
vi tänkte att vi skulle komma lite billigare undan genom att sälja min
lägenhet o få ut lite cash o sen hyra nån trea  närmare mitt jobb. men näe,
vi trivs ju faktiskt. eller jag stormtrivs o simon började väl känna sig
som hemma. det som är minus är att det är på tok för litet för tre personer
o en stor hund. släkt o vänner får man knappt in på besök. kanske en åt gången.
den är satans dyr och det är bökigt att inte ha en egen ingång. men det finns ju några plus:
det är nära till det mesta, framför allt simons nuvarande jobb o till mamma för
framtida barnvakteri. det finns hiss! o det är underhållande gruppboende på bottenplan!
vi får ta en sak i taget nu. bo kvar ett tag till. o bygga kärleksslott sen.

tanken va att åka till simons kära familj i skyttorp men där va det lite febrigt
så våra planer försvann. vi slöade järnet istället. o gjorde en utflykt till soffan.
pizza från gamlis. en platta cola light. o åtta avsnitt av "Graven". jag är inte van att
slöa såhär. men åh va skönt det är. jag måste sluta få hjärtklappning, ångest o
dåligt samvete när jag latar mig. jag behöver faktiskt det!



imorrn ska jag till sjukhuset. jag har fått remiss till en näsdoktor som vill
operera lite där uppe i näsan. skiljeväggen eller nåt. så att jag ska kunna
andas bättre. det har varit lite si o så med den saken under 23 år. undersökningen
heter Rhinomanometri. säg det baklänges med en slang i snoken.
låter som latin för flodhäst typ.

resten av morgondagendagen ska jag jobba, fram till 19.30 iaf.
och vid 21 ska jag till allians, för då möter martins lag funbo, sirius herrar i DM.
dom borde åka på storstryk, men samtidigt är det en chans att brösta upp sig ordentligt
mot de stora boysen, så jag hoppas på att det blir en bra match!

ni inväntar jag "en annan del av köping", sen blir det några avslutande avsnitt av "Graven".
natti.




Kommentarer
Postat av: Elin ♥

Du har fått en award i min blogg! :D

2010-01-25 @ 07:23:22
URL: http://dizzylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:


Trackback

RSS 2.0